Andorra canal ètic

+376 333 063

Blog

Què NO s’ha de denunciar al canal ètic?

El canal ètic és una eina clau per comunicar infraccions greus, com fraus, corrupció, assetjament o discriminació. No obstant això, hi ha casos que sovint es reporten erròniament en aquest canal. Aquests són els casos més habituals que no s’han de fer arribar al canal ètic i que han de ser gestionats a través d’altres canals:

  1. Desacords amb membres de l’equip o problemes de lideratge:
    Conflictes laborals, com desacords sobre la distribució de tasques, prioritzacions o actituds suposadament poc col·laboratives, no són casos a tractar mitjançant el canal ètic. Aquestes situacions s’han de tractar amb la persona responsable directa o mitjançant el departament de recursos humans, que poden ajudar a trobar la solució més adequada.

  2. Comentaris o bromes puntuals:
    Una broma o un comentari puntual que pugui fer sentir incòmoda una persona, però que no és una situació repetitiva ni té intenció maliciosa, no correspon al canal ètic. Aquest tipus de situacions es poden abordar parlant directament amb la persona implicada o sol·licitant el suport de recursos humans si és necessari.

  3. Problemes d’higiene personal:
    Situacions en les que, per exemple, algun membre de l’equip té problemes de manca d’higiene personal no han de ser reportades al canal ètic. Aquest tipus de qüestions han de ser gestionades directament amb la persona afectada amb sensibilitat i respecte, sol·licitant el suport de la persona responsable o del departament de recursos humans.

  4. Problemes amb les condicions laborals o el contracte:
    Reclamacions relacionades amb el salari, els torns, les vacances o altres qüestions sobre condicions laborals han de ser dirigides als canals habituals de l’organització, com el departament de recursos humans o el comitè d’empresa. No són casos a reportar al canal ètic.

  5. Problemes amb els equips o les instal·lacions:
    Queixes sobre la manca de recursos, el mal estat d’equips o problemes amb les instal·lacions (com temperatura, il·luminació o mobiliari) no corresponen al canal ètic. Aquests temes s’han de comunicar al departament de logística, TI o infraestructures perquè siguin resolts adequadament.

  6. Errors administratius o serveis interns:
    Incidències com errors en les nòmines, retards en els pagaments, sol·licituds de permisos o problemes amb l’assignació de vacances tampoc són qüestions pel canal ètic i han de ser tractades pels departaments responsables, com administració o recursos humans.

  7. Dubtes o problemes amb la supervisió:
    Els dubtes sobre les instruccions rebudes, la claredat de les tasques assignades o la manera com s’estan supervisant les teves funcions, no s’han de fer arribar al canal ètic. Aquestes qüestions s’han de tractar amb la persona responsable directa o amb el suport de recursos humans per trobar una solució adequada.


Diferència clau
: El canal ètic està dissenyat per gestionar casos greus que puguin comprometre la integritat, l’ètica o la legalitat de l’organització. Això inclou situacions com fraus, corrupció, discriminació o comportaments que posin en risc els drets de les persones treballadores. Per a altres tipus de qüestions, cal consultar les polítiques internes de l’empresa, la legislació aplicable o dirigir-se als canals adequats.

Voleu obtenir més informació sobre com implementar i comunicar la vostra solució de denúncia? Llegiu més sobre la normativa andorrana aquí i sobre la Directiva de denúncies de la UE aquí i al lloc web EUR-Lex.

Esteu buscant una solució de Sistema Intern de Denúncies segura i adequada a la normativa d’Andorra? O us agradaria parlar d’un sistema de denúncies per a la vostra organització? Si us plau, poseu-vos en contacte amb nosaltres o sol·liciteu-nos una demostració gratuïta!