El canal ètic és una eina clau per comunicar infraccions greus, com fraus, corrupció, assetjament o discriminació. No obstant això, hi ha casos que sovint es reporten erròniament en aquest canal. Aquests són els casos més habituals que no s’han de fer arribar al canal ètic i que han de ser gestionats a través d’altres canals:
Diferència clau: El canal ètic està dissenyat per gestionar casos greus que puguin comprometre la integritat, l’ètica o la legalitat de l’organització. Això inclou situacions com fraus, corrupció, discriminació o comportaments que posin en risc els drets de les persones treballadores. Per a altres tipus de qüestions, cal consultar les polítiques internes de l’empresa, la legislació aplicable o dirigir-se als canals adequats.
Voleu obtenir més informació sobre com implementar i comunicar la vostra solució de denúncia? Llegiu més sobre la normativa andorrana aquí i sobre la Directiva de denúncies de la UE aquí i al lloc web EUR-Lex.
Esteu buscant una solució de Sistema Intern de Denúncies segura i adequada a la normativa d’Andorra? O us agradaria parlar d’un sistema de denúncies per a la vostra organització? Si us plau, poseu-vos en contacte amb nosaltres o sol·liciteu-nos una demostració gratuïta!